Pierwszy film noir z himalajskiego królestwa. "Miód dla dakini" to pełna wdzięku opowieść osadzona w górskich pejzażach współczesnego Bhutanu. Reżyserka Dechen Roder pokazuje współczesną historię zakorzenioną w lokalnych legendach, w stylistyce nawiązującej do kryminału noir. W jej filmie realizm splata się z magicznym światem mitów, a dynamiczna intryga podszyta jest filozoficznym namysłem.
Przebój 11. Azjatyckiego Festiwalu Filmowego Pięć Smaków.
Dakini to oświecona kobieta, która osiągnęła duchową i życiową mądrość. W kulturze buddyjskiej - podobnie jak w innych miejscach świata - kobiety wiedzące uważane były często za zagrożenie, nazywano je czarownicami. Ich tradycja jednak nie zaginęła: reżyserka Dechen Roder opowiada o odkrywaniu ich dawnej wiedzy we współczesnym świecie.
Dechen Roder: “Dostrzegłam ogromny potencjał mitów i opowieści, które dotyczyły oświeconych kobiet. W bhutańskiej kulturze posągi religijne przedstawiają głównie mężczyzn. W świątyniach słuchamy przede wszystkim przypowieści dotyczących męskich postaci religijnych. Tych poświęconych kobietom w tradycyjnych obrzędach jest coraz mniej. (...) nie dlatego, że nie istnieją, ale dlatego, że zostały wyparte.”
Czarny kryminał zyskuje zaskakująco mistyczne i kobiece oblicze w niezwykle pięknym i oryginalnym debiucie bhutańskiej reżyserki Dechen Roder.
(Clarence Tsui, The Hollywood Reporter)
[…] niezwykły esej o naturze rzeczywistości – i o naszym stosunku do tego, co wydaje się nam, że „wiemy”. Świat rzeczywisty i „uświęcony” spotykają się tu na każdym kroku. Przenikliwe, nieoczywiste i poruszające filmowe doświadczenie.
(Megan Spencer, wethecircusfolk.com)
Premiera światowa - MFF Busan, premiera europejska - MFF Berlinale
{{.MFF Fribourg 2017 - Wyróżnienie Jury, Nagroda Don Quixote, Nagroda Jury Młodzieżowego COMUNDO.}}
Dystrybucja w Polsce: Pięć Smaków
Przebój 11. Azjatyckiego Festiwalu Filmowego Pięć Smaków.
Dakini to oświecona kobieta, która osiągnęła duchową i życiową mądrość. W kulturze buddyjskiej - podobnie jak w innych miejscach świata - kobiety wiedzące uważane były często za zagrożenie, nazywano je czarownicami. Ich tradycja jednak nie zaginęła: reżyserka Dechen Roder opowiada o odkrywaniu ich dawnej wiedzy we współczesnym świecie.
Dechen Roder: “Dostrzegłam ogromny potencjał mitów i opowieści, które dotyczyły oświeconych kobiet. W bhutańskiej kulturze posągi religijne przedstawiają głównie mężczyzn. W świątyniach słuchamy przede wszystkim przypowieści dotyczących męskich postaci religijnych. Tych poświęconych kobietom w tradycyjnych obrzędach jest coraz mniej. (...) nie dlatego, że nie istnieją, ale dlatego, że zostały wyparte.”
Czarny kryminał zyskuje zaskakująco mistyczne i kobiece oblicze w niezwykle pięknym i oryginalnym debiucie bhutańskiej reżyserki Dechen Roder.
(Clarence Tsui, The Hollywood Reporter)
[…] niezwykły esej o naturze rzeczywistości – i o naszym stosunku do tego, co wydaje się nam, że „wiemy”. Świat rzeczywisty i „uświęcony” spotykają się tu na każdym kroku. Przenikliwe, nieoczywiste i poruszające filmowe doświadczenie.
(Megan Spencer, wethecircusfolk.com)
Premiera światowa - MFF Busan, premiera europejska - MFF Berlinale
{{.MFF Fribourg 2017 - Wyróżnienie Jury, Nagroda Don Quixote, Nagroda Jury Młodzieżowego COMUNDO.}}
Dystrybucja w Polsce: Pięć Smaków