W Grzechu nie ma miejsca na ekstazę, to niemal wyłącznie udręka. Michał Anioł w wybitnej kreacji Alberta Testonego miota się, płacze, krzyczy i jęczy, rozerwany między absurdalnymi wymaganiami swoich panów a prawdziwym powołaniem artysty. Andriej Konczałowski kręci tę niby-biografię z bezczelnością właściwą tylko starym europejskim mistrzom: bardziej od spójnej historii interesuje go rozedrgana psychika rzeźbiarza, którego talent może i pochodzi od Boga, jednak życie pełne jest ziemskich bolączek. Wąski format 1:1.33, nieruchoma kamera i pieczołowicie dopracowane kadry sugerują opowieść szlachetnie stonowaną, ale opętańczej energii Testonego nie powstrzymają formalne ograniczenia. W żadnym innym wyobrażeniu Michał Anioł nie był tak odległy od harmonijnego piękna swoich dzieł.
Reżyseria: Andriej Konczałowski
Scenariusz: Andriej Konczałowski, Elena Kiselewa
Zdjęcia: Alexander Simonow
Muzyka: „Messa da Requiem” Giuseppe Verdiego w aranżacji Edwarda Artemejewa
Montaż: Karolina Maciejewska, Sergiej Taraskin
Obsada: Alberto Testone, Glen Blackhall, Jakob Diehl
Producent: Alisher Usmanow
Produkcja: Andrei Konchalovsky Studios