Wesoła wdówka

Wesoła wdówka
Die lustige Witwe

USA, 2015
Gatunek: Opera
Dyrygent: Sir Andrew Davis
Reżyseria: Susan Stroman
Producent: Metropolitan Opera
Obsada: Renée Fleming, Kelli O’Hara, Nathan Gunn, Alek Shrader, Thomas Allen
Czas trwania: 152 min
Broadwayowska reżyserka i choreografka Susan Stroman, której biografia artystyczna obejmuje liczne Nagrody Tony za inscenizacje musicali, debiutuje na scenie Met nową inscenizacją szampańskiej operetki Lehára „Wesoła wdówka”. Sopranistka Renée Fleming dodaje nową postać – Hanny, owdowiałej milionerki – do swego bardzo obszernego już repertuaru. Dyrygent Sir Andrew Davis zgromadził gwiazdorską obsadę, która obejmuje również barytona Nathana Gunna jako ukochanego Hanny, Daniła; tenora Aleka Shradera jako młodego szlachcica, Kamila de Rosillon, i barytona Sir Thomasa Allena w roli barona Zety. Kelli O’Hara, gwiazda Broadwayu, najbardziej znana ze spektakli „Południowy Pacyfik” i „The Light in the Piazza”, debiutuje na deskach Met jako zalotna żona barona – Walentyna. Operetka jest wykonywana w języku angielskim, w nowym tłumaczeniu Jeremy’ego Samsa. Najbardziej znane dzieło Lehára jest faworytem publiczności od swej premiery w 1905 roku m.in. dzięki tak popularnym melodiom, jak choćby walc „Usta milczą, dusza śpiewa”.

„Nowa »Wesoła wdówka« zapiera dech w piersiach i sprawia przyjemność oczom i uszom (...). Trudno wyobrazić sobie wdówkę weselszą niż Renée Fleming. O’Hara jest małym objawieniem w swojej pierwszej wyprawie do operowego świata, w jej wykonaniu przejście z Broadwayu do Met wydaje się łatwe jak przejażdżka metrem. Jej piękny sopran daje jej wstęp do kręgu operowej rodziny, a talent aktorski dodaje wiarygodności skomplikowanej roli zalotnej Walentyny”. – Huffington Post

 
„Met włączyła do swojej nowej inscenizacji wszystko (...) sopranową gwiazdę Renée Fleming w roli tytułowej, wytwornego barytona Nathana Gunna jako bon vivanta hrabiego Daniłę oraz niezwykłą Kelli O’Harę, królową Broadwayu, debiutującą w Met jako Walentyna, zalotna żona ambasadora. Wszystko ożywia energetyczny taniec; jest to przede wszystkim barwna inscenizacja absolutnie wierna kolorytowi epoki. Po efekcie widać, że dyrygent Andrew Davis wraz z orkiestrą Met kocha subtelny styl z 1905 roku”. – The New York Times

ZOBACZ FRAGMENT

Legenda emisji

Kup / Rezerwuj bilet
Anulowane
Brak miejsc
Ostatnie wolne miejsca
Sprzedaż online zakończyła się

Instytucja Filmowa SILESIA FILM