Film otwarcia sekcji Un Certain Regard na 68. Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Cannes. Doceniana przez krytykę na całym świecie oda do prostych życiowych przyjemności.
Sentaro, mężczyzna w średnim wieku, jest właścicielem niewielkiej naleśnikarni, w której serwuje dorayaki, japoński deser składający się z naleśników przekładanych słodką pastą z czerwonej fasoli.
Kiedy Sentaro rozpoczyna poszukiwanie pomocy kuchennej, zgłasza się siedemdziesięcioletnia Tokue. Cukiernik początkowo odrzuca jej wniosek, gdyż obawia się, że praca może się okazać ponad siły starszej pani, która w dodatku ma nieco zdeformowane dłonie.
Właściciel zmienia jednak zdanie, kiedy tylko próbuje pasty przygotowanej przez Tokue. Dzięki jej sekretnej recepturze na tytułowe "an" drobny biznes zaczyna rozkwitać...
Film nagradzany na wielu festiwalach i ceniony przez widzów za pokazanie prostych życiowych prawd i przyjemności.
Prasa o filmie:
Przepięknie sfilmowany i zagrany
Glenn Kenny, New York Times
Szlachetne studium życia, straty i cukiernictwa
Guy Lodge, Variety
Kawase ujmuje niezwykle eleganckim stylem filmowania, który jest zarazem zbliżony do dokumentu i bardzo poetycki
Daniel Rutledge, Flicks
Sentaro, mężczyzna w średnim wieku, jest właścicielem niewielkiej naleśnikarni, w której serwuje dorayaki, japoński deser składający się z naleśników przekładanych słodką pastą z czerwonej fasoli.
Kiedy Sentaro rozpoczyna poszukiwanie pomocy kuchennej, zgłasza się siedemdziesięcioletnia Tokue. Cukiernik początkowo odrzuca jej wniosek, gdyż obawia się, że praca może się okazać ponad siły starszej pani, która w dodatku ma nieco zdeformowane dłonie.
Właściciel zmienia jednak zdanie, kiedy tylko próbuje pasty przygotowanej przez Tokue. Dzięki jej sekretnej recepturze na tytułowe "an" drobny biznes zaczyna rozkwitać...
Film nagradzany na wielu festiwalach i ceniony przez widzów za pokazanie prostych życiowych prawd i przyjemności.
Prasa o filmie:
Przepięknie sfilmowany i zagrany
Glenn Kenny, New York Times
Szlachetne studium życia, straty i cukiernictwa
Guy Lodge, Variety
Kawase ujmuje niezwykle eleganckim stylem filmowania, który jest zarazem zbliżony do dokumentu i bardzo poetycki
Daniel Rutledge, Flicks